نــور المكان
اهلا ومرحباا عزيزى الزائر

فى منتدى نور المكان

نحن بحاجة الى مشرفين ومراقبين

اذا اردت سارع بالتسجيل .

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

نــور المكان
اهلا ومرحباا عزيزى الزائر

فى منتدى نور المكان

نحن بحاجة الى مشرفين ومراقبين

اذا اردت سارع بالتسجيل .
نــور المكان
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

النجمة دى أخت القمر

النجمة دى أخت القمر  Empty النجمة دى أخت القمر

مُساهمة من طرف محمد اسماعيل السبت أكتوبر 08, 2011 10:17 pm

فكرة .. قرية كانت عامرة شباب .. شيوخ .. فتيات .. وأم كانت ساهرة ..جالنا الخليج بالانفتاح ..والكل عايز تزكرة .. وعدم ممانعة للسفر ..أوعقد حتى يتحسب انه من الشجعان وسافر .. لاجل مايجيب ال ضاع .. والعمر فيه كام مضيعة ؟؟ الخنقة فى بلادنا تخلى الكل .. مشتاق للسفر .. خلت الديار .. والكل أصبح فى انهيار .. الاب يبعد عننا .. والام تبكى فى الليالى .. أنا بنت .. كنت بسمع نبض أمى بيتحرق .. والعمر منها بيتسرق .. فكرت ؟ ايه العمل ؟؟ انا بكبر وبدأت أكتب .. بس الكلام ده من دهب .. أنا كنت طفلة أن ذاك .. أحب أحكى للقمر .. مناليا عنده ميت حكاية .. بس ... يرويها القمر .. أشكى وأحكى للسحاب .. عن قلب امى ال انفطر .. أمتى يعود ال هجر .. أبكى دموع .. وكان يجففها القمر .. أشوف خياله فى الترع .. فى ميه واقفة فى الاراضى بتتزرع .. ولما يمشى ؟؟ أكمل السهرة مع النجمة ال كانت .. بينادوها انها أخت القمر .. أسألها .. يا أخت القمر .. ابويا من كاااااااااااام من سنين الغربة.. وأهو طال السفر .. بالله عليكى تخبريه .. لك زوجة منتظرة القمر .. وقوليله انى بنتظر عودة خطيب .. كبرت أنا ومنتظرة الفرج .. علشان كده رودتنى فكرة ؟؟ أشكوا وأحكى للقمر غاب القمر .. فاحكيت لاخته .. مش هما قاله اانجمة دى أخت القمر .. يمكن تجيب بكرة خبر ..... تحياتى محمد اسماعيل
محمد اسماعيل
محمد اسماعيل
مدير الموقـع
مدير الموقـع

https://norr.forumegypt.net

النجمة دى أخت القمر  Empty رد: النجمة دى أخت القمر

مُساهمة من طرف ???? الأحد أكتوبر 09, 2011 2:13 am

لقـــد أبــدعت أ. محمد

فيما خط به قلمك هنـــا

تحياتي وتقديري ..

تقبل مروري المتواضع

النجمة دى أخت القمر  234169alsh3er