نــور المكان
اهلا ومرحباا عزيزى الزائر

فى منتدى نور المكان

نحن بحاجة الى مشرفين ومراقبين

اذا اردت سارع بالتسجيل .

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

نــور المكان
اهلا ومرحباا عزيزى الزائر

فى منتدى نور المكان

نحن بحاجة الى مشرفين ومراقبين

اذا اردت سارع بالتسجيل .
نــور المكان
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

فكرة زواجك بجنية

فكرة زواجك بجنية  Empty فكرة زواجك بجنية

مُساهمة من طرف محمد اسماعيل السبت مايو 07, 2011 11:09 pm

لفكرة دى عجبتنى جدااااااااااااااااااااا اسمع يا سيدى ويا ستى:
ازاى تتــــــجـــــــوز بجنيـــــــــــــه
.........
...نظرا لتدهور أحوال الاقتصاد ومشكلة ارتفاع الأسعار في الفترة الأخيرة ووجود صعوبات تواجه المواطنين والشباب من كل ناحية ودرجة الإحباط التي تواجه الناس في هذه الأيام ولدت هذه الفكرة وسط كل هذه الضغوط اقدر... أقولكم دلوقتي أزاي,,- تقدر تتجوز في 2011 بجنيه واحد بس؟.........,,,؟أكيد مش هيكون ردك غير_ في اللي هيضحك في وشك بسخرية_ في اللي هيقول ايه يا عم الجنان ده._وفي اللي هيقول برده ولا حتى في المشمش...................................الخ وخد من التعليقات دي كثير .(انا عارف إنها فكره مجنونة والبعض ممكن يقول دي أحلام مستحيلة)(بس انا وصحابي بنقول غير كده لان إحنا بنبصلها من منظور مش كده)

*بصو بقه إحنا بصينا للفكرة دي من أي ناحية,,,,,,,,,,,,,,لو عملنا احصائيه لسـكــان محافظة معينة وقلــنا رقم مــثلا 700,000 نسمه هنقول عدد البــــالغين منهم 500,000 لو كل واحد دفع 1 جنيـــــه في اليــــوم يعني هيبقى معــانا 500,000 جنيـــــــه ميجـــوزوش4 شباب في اليوم كل واحد من الاربعة يا خد 125,000 جنيه.90,000 جنيه شقه + 30,000 جنيه أجهزه وخشب وتوضب البيت كله و 5,000 جنيه متبقيين اعمل بيهم اجدع فرح يا عم وأتبسط = 125,000 جنيه .في غلط في الكلام اللي انا بقولو,,وطبعا بالكلام ده نقدر نجوز ونحافظ على120 شاب في الشهر يعني في السنه1440 شاب ده غير كمان وأنتا بتعمل كده هنقدر نحس ببعض اكتر نفكر مع بعض في حاجات أحسن اكتر .

فكروا بسرعة واعقلوها بجد قبل ما تموت الفكرة وتموت معاها أحلام الشباب وتخيلو الوضع فيما بعد هيكون عامل أزاي يا ريت الفكره ما تقفش عندك وانشرها وخلي الناس تفكر مع بعض وتقرب من بعض اكتر وعنوانا لازم يكون( أزاي تتجوز بجنيه)ايه رايكم في الفكره دي انا شايفه انها بجد فكره عبقريه وهتحل ازمه الشباب
وتخيلوا انى بتكلم بحسبت 500,000 مواطن تخيلوا بقىاذا اكتر
اكيد نقدر نجوز عدد شباب اكتر فالسنة
ونعمل مقر صغير للموضوع دا بعدة فروع بالمحافظات
ونقدر نجوز ونحافظ ملايين الشباب المصرية ومنهم انا
يبقى ليه الخير ميعمش علينا كلنا ياشباب مصر
مش هنخسر حاجة لو دفعنا كل يوم جنيه
حتى لو استمرينا فالدفع 100 سنة
مش هيخسرك حاجة الجنيه بتاع كل يوم
بس فنفس الوقت هتبقى ضامن لابنك وبنتك وابن غيرك وبنت غيرك انهم هيتستروا ويتجوزو
وفـ نفس الوقت اديك بتعمل ثواب
شوف الثواب دا هيعم عل كام شاب
وربنا المستعان

ومش الجواز بس لا كمان اللي عايز يشتغل و يعمل مشروع , الفقير اللي مش لاقي هنساعده , وكمان هنعمل صندوق يتلم فيه الفلوس و هيكون في جهة رقابية علي الصندوق
يرجى المشاركة والاشتراك للأهمية.
بارك الله فيكم.واحد-فقط/160617784000257
محمد اسماعيل
محمد اسماعيل
مدير الموقـع
مدير الموقـع

https://norr.forumegypt.net